Aquino fields Panlilio vs Pineda in Pampanga

Among Ed opts to quit priesthood for politics

A+
A
A-

MARCHING ORDER President Benigno Aquino III (center) walks with Liberal Party allies (from left) reelectionist Mayor Oscar Rodriguez, Interior Secretary Mar Roxas and Fr. Eddie “Among Ed” Panlilio, who is running for Pampanga governor, during a visit to San Fernando, Pampanga, on Friday. LYN RILLON

Saying he could not allow Pampanga to be left behind in the Philippines’ advance toward progress, President Benigno Aquino III on Friday fielded Catholic priest Eddie Panlilio as his administration’s candidate for governor in the province controlled by the followers of his predecessor, Gloria Macapagal-Arroyo.

The President also endorsed Panlilio’s running mate, lawyer Ma. Amalia Tiglao-Cayanan, Mayor Oscar Rodriguez and lawyer Vivian Dabu as the Liberal Party’s official candidates in Pampanga’s third and second districts.

“I know that Pampanga will be in good hands under their leadership, and I am sure that it is only toward progress that they will lead the people of Pampanga,” Mr. Aquino said in Filipino in a speech during the induction of 1,000 local leaders of the ruling Liberal Party in this province.

By fielding Panlilio, a priest since 1980, Mr. Aquino sees the election in Pampanga as a battle between reform and patronage politics, represented by Arroyo’s bosom friend, Gov. Lilia Pineda, whose husband, Rodolfo “Bong” Pineda, had been investigated by Congress in one attempt to eradicate the illegal numbers game “jueteng,” a source of corruption in local governments. Pineda has long been suspected as a jueteng lord.

Mr. Aquino is banking on his popularity to break the Pinedas’ grip on Pampanga and bring the agriculturally productive province into the centerpiece program of his administration, good government.

 

Choosing politics

Panlilio has “opted to leave the priesthood and apply for a dispensation from the priestly office,” according to Fr. Larry Sarmiento, spokesperson of the Archdiocese of San Fernando.

Sarmiento said Panlilio made his decision after meeting with Archbishop Paciano Aniceto on Thursday.

“With a heavy heart, the archbishop has decided to respect Among Ed’s decision in conscience to leave the priesthood in favor of politics,” Sarmiento said, using the local honorific term for showing respect toward Panlilio.

Panlilio said he applied for dispensation in 2010, but it did not progress in Rome.

Liberal Party president Joseph Abaya, the new secretary of transportation and communications, led the oath-taking of the local party leaders at Heroes Hall here.

Interior Secretary Mar Roxas, LP president-on-leave, Sen. Franklin Drilon, who serves as LP campaign manager, and LP Secretary General Mel Sarmiento were also at the oath-taking.

Stand together

PAMPANGA’S BETS. President Benigno S. Aquino III leads the proclamation of Liberal Party candidates in Pampanga for the 2013 elections. Former governor Among Ed Panlilio (2nd from right) and his runningmate and lawyer Ma. Amalia Tiglao-Cayanan were present during the event at the Heroes Hall Compound, San Fernando, Pampanga, Friday, Oct. 5, 2012. Also in the photo are DOTC Secretary Joseph Emilio Abaya (L) and DILG Sec. Manuel “Mar” Roxas (R). LYN RILLON

President Aquino urged the LP recruits to be united, saying the pace of progress speeds up through cooperation.

“We now have the chance to advance not only Pampanga but the whole nation as well toward the realization of our vision,” Mr. Aquino said.

“Give me a chance to help you. I cannot let Pampanga be left behind in the progress that is being attained by the Philippines,” he added.

Mr. Aquino said he would “advance the full liberation of Pampanga.”

“Remember this: If the local leadership is inefficient, the future of our people will remain bleak,” he said.

He then turned to Panlilio, and urged him to “lead Pampanga again as governor.”

Showing its approval, the audience broke into applause and cheers for Panlilio.

Third time around

Panlilio, 58, is running for public office for the third time.

He defeated reelectionist Gov. Mark Lapid, the son of Sen. Lito Lapid, and Provincial Board member Lilia Pineda in the 2007 gubernatorial election.

In February 2010 he was unseated by the Commission on Elections, which proclaimed Pineda the winner after a recount of votes that did not include ballots destroyed in a fire.

In the May elections that year, Panlilio challenged Pineda but with all Pampanga towns controlled by Arroyo’s allies, he lost.

Sarmiento said the Archdiocese of San Fernando was drafting a new dispensation request, which would be signed “the soonest” by Panlilio, who remains suspended from the priesthood.

“Don’t get me wrong. I love the priesthood,” Panlilio said. “When I talked with the archbishop, I said I don’t blame you if it took you so long to accept me back. Perhaps it’s God’s way of opening another door for me to offer another expression of my priesthood,” he said.

Which one is better?

Like most politicians, Pineda went to church to hear Mass before filing her certificate of candidacy on Friday.

She told reporters that she would ask Pampanga voters to “watch and listen” to Panlilio’s platform of government so that they could decide which was the best for the province.

Pineda said health and social services would remain her priorities, but she would also give attention to agriculture and job creation.

First posted 7:44 pm | Friday, October 5th, 2012

Inquirer Viber

Disclaimer: The comments uploaded on this site do not necessarily represent or reflect the views of management and owner of INQUIRER.net. We reserve the right to exclude comments that we deem to be inconsistent with our editorial standards.

  • marcos_hitler_diktador_tuta

    Never mind Rome, they dont care about the the people of the Philippines.

    Service to the people is what God from us.

  • tetot

    onle en da pelepins. Lol

  • http://profile.yahoo.com/ZLR76JEWFTBW54T2JIOPPASXA4 The Franchise

    I really wish he wins. Iyong mga maka-Corruption for sure kontra dito. At kung ano ano ang ibabato sa Paring ito, mga paratang na imbento tulad ng ginawa nila kay Robredo, Padaca in the past. Again, I wish he wins. 

  • NoWorryBHappy

    I really hope he wins so that the arrogance and corruption of the Arroyo political dynasty will end. 

    • PureBloodedPinoy247

       Let’s hope and pray hard.

  • grandest

    another supreme sacrifice for among ed, leaving behind his beloved priesthood because no prominent and able kapampangan to face the Pinedas. What a shame on us kapampangans.Kabalens redeem yourselves by voting the rightfuls persons for progressive and good governance. Let us all fight traditional and patronage politics

  • pickledtrout

    sorry but the church should not be involved in politics . it is a conflict of interest and the fact that as the biggest corpuration in the world that does not pay taxes they should not be representing tax payers. very bad move on pnoy.

    • john mark santos

      very bad decision on your part. look first the service record of Among Ed when he was the governor and compare it now with the Pineda

      • PureBloodedPinoy247

         Tama ka kapatid.

      • maypakialamtayo

        hindi nga gumawa ng kalokohan si among ed, pero wala rin naman syang ginawang proyekto para sa pampanga.

      • john mark santos

        wala syang ginawang proyekto para sa magnanakaw, kaya lahat ng mayor galit sa kanya 

      • maypakialamtayo

        talo si among ed, kaparian lang ayaw sa kanya!

  • UrHONOR

    GIVE ‘em JELL, ED….give ‘em the real Jell.

  • https://me.yahoo.com/a/DWRHqlNoppBOATBbtwpQkaAEQdMOmejmkPJb#24a25 jeff

    Just wondering why Ed Panlilio, an honest and anti-corruption Cabalen, lost in the last election for governor in Pampanga. People of Pampanga please explain why? You should know better.

    • tiopaero

      inutil nga kasi ! di nga kurap inutil naman ! mas masahol pa sa kurap yun kasi walang output na tao – totally unproductive kumbaga para na ring  patay. Wala ng silbi sa mga buhay. Sobrang bagsak ng pampanga ng termino niya. Ilalampaso lang ni Lilia Pineda yan ulit sa election kahit pa si Yeng Guiao ang lumaban kayang kaya talunin yan si Panlilio.

      Incumbent si panlilio ng talunin ni Pineda, lalo pa ngayon na incumbent si Pineda, Governorship sa Pampanga is a no contest.

      • PureBloodedPinoy247

         Sana makalusot si Panlilio maski dehado.

      • Karabukov

        You are wrong, tiopaero. 

        The tide is turning.

      • john mark santos

        mga botante ang inutil, lalo na yun mga mayor sa pampanga na hawak lahat ni GMA. nawalan ba naman ng kickback kay Among Ed kayo walang sumoporta

        yun panahon ni Among Ed pinakamataas ang collection ng quarrying, ngayon tingnan mo kay Pineda

    • GOPHILIPPINESGO

      Nagkampihan kasi sina pineda at lapid sa second bout nila. nong first bout three cornered fight.

    • filipinaskoh

      He does not have the machinery to make him win again, unlike in 2007 where in 3 candidates vied for governor Mark Lapid (Son of Sen lapid and the current Gov at that time), Pineda and him. The two are powerful and both fight tooth and nail giving Ed panlilio an edge over them. But in 2010 it was only him and pineda- Pineda had all the support of almost all  mayors ( they are all GMA avid supporters) while Panlilio does not have any supporters ( because through him jueteng is being eradicated and also corruption- this is something hated so much by the corrupt mayors who are avid supporters of Gloria). 

      Another that made him lose is that he was unseat as Governor. Pineda filed a recount complaining of electoral fraud committed by Panlilio ( NOT quite possible because panlilio is neophyte in politics and his supporters are mostly nuns and religious group). Panlilio does not have the money ( He never used the pampanga fund for his) to further counter the allegations especially the recount. Recount was done without any witness from him, so nobody knew if the recount was done right only Pineda and his paid supporters knew. later on Pineda was declared winner, the comelec immediately unseat Panlilio and proclaimed Pineda as governor and took the governorship position before the election of 2010( all happened under the reigned of GMA).

      • PureBloodedPinoy247

        Good Points kabayan filipinoskoh. Mabuhay ka. Wa Pera, Wa Power, Wa Power, no Connection. Crab Mentality at UTANG (sa jueteng) na LOOB mentality pa ang lalong nagpapadagdag sa katiwalian.

      • simondj

        so by entering politics he is like entering the lions den once again.

      • john mark santos

        pakana lahat yan ni GMA, ayaw sa matinong official syempre san ka pa kundi sa mga kauri mong mapagsamantala sa bayan

    • maypakialamtayo

      hindi nga gumawa ng kalokohan si among ed, pero wala rin naman syang ginawang proyekto para sa pampanga.

      • john mark santos

        puro ka kalokohan tabalu, wag kang sinungaling

        si Among Ed lang ang politiko na pag nagpagawa ng kalsada di nya nilalagay picture nya o pangalan nya kase ayaw nya umepal dahil trabaho nya yun at di lang puro papogi ang alam

      • maypakialamtayo

        papaano naman ilalagay yung puro anan, sige ikaw ba ididisplay mo yung mukha mo na batik?

  • http://pulse.yahoo.com/_VY25ZOHU3FJFFX6CYSH5W4AX3I sugbu

    No RA 10175 amendments,No votes for LP !

  • john mark santos

    No to Arroyo’s kakampi… lahat sila korakot ng bayan

  • tiopaero

    hahahaha panlilio isang dating inutil na governor ng pampanga at isang pangulong inutul din si noynoy abnoy.  hahahahahaa   Birds of the same feathers flock together. hahahahahahaha

    • hatecorrupt

      inutil is a lot better than corrupt and power greedy…

    • http://pulse.yahoo.com/_KNAE4AZW7H7MYEDS2JDLQIBFP4 edward

      why do they allow 12 years old addicts here?

    • john mark santos

      same feather kayo ni Pineda at GMA

  • tiopaero

    Padaca and Panlilio are just exactly the same. Their constituents thought they are miracle workers who can address their needs. Both of them failed to deliver the expectations of their consituents. Isabela is back with Dys and Pampanga is now at the hands of Pineda.

    No miracle can make them win in another election. They are both politically dead even Abnoy noynoy resuscitate their political careers.

    • GOPHILIPPINESGO

      Your namecalling reflects your own state of mind.

      Indeed, Padaca and Panlilio are not miracle workers. They have to work on the framework of government bureaucracy. One term for them is too short. For meaningful reform to be institutionalized, at least 3 consecutive terms of a local official is necessary.

      • PureBloodedPinoy247

         Mabuhay ka Kapatid na Juan Dela Cruz!

      • Karabukov

        Even with their short terms both Padaca and Panlileo showed what stuff they are made of.  Look at their records and what they did and you will see the difference.

        You cannot give up. You have to keep going to succeed. I know Ed Panlileo will win. Mabuhay po kayo!

    • kalikasanipagtanggol

       tiopaeng they are (Dys and Pinedas )back because there are people like you!

    • http://profile.yahoo.com/HUM77DUBLEOWKV73AYZBIJV3LQ Khaye

      now there’s a dog of the Pinedas and Dys! haha gow to your masters mongrel.

  • GOPHILIPPINESGO

    We need this kind of leaders to fight corruption and trapo politics using gambling money.

    Go Among Ed! Pagpalain ka.

    • maypakialamtayo

      hindi mananalo yan, kasi wala namang ginawa noong nakapwesto yan kundi sisihin ng sisihin ang pinalitang administrasyon, parehas lang sila ni pnoy.

      • john mark santos

        parehas ka lang din ni Pineda at GMA

        kung di sinungaling, kurakot ang gusto

      • maypakialamtayo

        kapampangan ka bugok, nung ali tuknang ka ken!

  • filipinaskoh

    LP must concentrate well with him. The PNP are all on Pineda’s side they are under the Jueteng payola. For Congressman I wish they field someone very strong to fight against GMA like Randy David.

  • http://pulse.yahoo.com/_TCQMRK4HVOSF2IGML46TAGKMXU Benjamin

    Everybody knows that the Pinedas are the Lords of Jueteng in Central Luzon. When I was an employee in the former Naval Base in Olongapo City, my friends and colleagues used to tell me how powerful and rich the Pinedas are.  Even one of my kumpadres told me he would resign from work and apply for a job under Pineda.  No matter how they deny it, ANG HARI NG JUETENG SA CENTRAL LUZON ESPECIALLY SA PAMPANGA AY SI BONG PINEDA!  Alam lahat ng mga tao iyan sa Central Luzon and I am really in disbelief why this husband and wife team was never arrested nor imprisoned at all.  

    • juandelacruz1

      PNP rogue officers and RTC judjes are under their payroll.

    • Dave Cruz

      This is so true. Take off that “SUSPECTED” tag because he is the jueteng lord. 
      They have so much money that instead of using gravel for the foundation of building  their houses, they use COINS. 

    • filipinaskoh

      everyone in pampanga knew that. lantaran nga eh. Tanga na lang ang magsasabing hindi si pineda ang nagpapatakbo ng jueteng.

  • PureBloodedPinoy247

    Okay din sana si Pineda pero very obvious naman ang pagiging SELF SERVICE nang kanyang panunungkulan. Napatigil ba niya ang JUETENG sa PAMPANGA? Siya and numero unong kunsintidor at protector ng JUETENG sa Pampangga.  Isa pa kapansin pansin din na walang report sa QUARRY INCOME mula sa kanyang pamumuno.  Kumikita pa rin ba o kinukurakot din gaya noong nakaupo ang mga LAPIDa. At least si PANLILIO open lahat, ika nga open book. Kundangan kasi iba ang may PERA, POWER at CONNECTION, lahat nagagawa halos, walang deli delikadesa o anumang patumangga.

  • kalikasanipagtanggol

    Battle between GOOD and EVIL! Pampanga, choice is yours!

  • http://profile.yahoo.com/HUM77DUBLEOWKV73AYZBIJV3LQ Khaye

    please lang sana matauhan na mga taga pampanga at iboto na ang totoong repormista

  • opinyonlangpo

    Jueteng is done openly in Pampanga in the guise of STL. But PNoy saying the Pampanga will be left behind in the Philippine’s advance towards progress is questionable. What about Tarlac or Pangasinan? I have been to most provinces in the north of Manila and maybe I am wrong but Pampanga is the most progressive province north of Manila.The  influential and affluent kapampangans take care  of their province whether they are in position or not.

  • MIELLE ROSE Mc Men

    Kaya mesambut ya Last Election ALA YAPUNG GEWANG MASANTING PAMPANGA ITA ING DAHILAN KUTNAN YE NANG AGAWA NA If you are kapampangan Knows Better than those who are not

    • Senippilihp

      Translation: “Kaya po natalo noong last election si Panlilio wala siyang ginawang maganda sa Pampanga, tanungin nyo man siya kung ano ang nagawa niya. Kung Kapampangan ka mas nakakaalam ka kesa sa mga hindi Kapampangan”

  • wilms1963

    isang milagro kung manalo si panlilio….baon sa utang na loob ang mga pampagueno kay pineda….grabe sya mamimigay ng pera (suporta) sa mga tao…syempre alam na natin kung saan galing ang pinamimigay nya…sa huweteng….  sana wag nyo nakunsintihin ang mga pineda…ginigisa kayo sa sarili nyong mantika….marami na ang namatay o pinatay at nasira ang buhay dahil sa huweteng

  • mabyrik

    This is a battle between a moralist ex-priest and a de vilish gambling lord.

    This will define the kind of people the kapangpangans really are.

    This will tell if the kapangpangans are for honesty and decency rather than for immorality, vices and indecency.

    This election will expose the kapangpangans if they will accept the literal meaning of bread than the figurative meaning of bread.

    This will teach the kids and the young generations if their lolo/lolas, parents, siblings, friends, neighbors how to take care for their moral uprightness because if they go for the gambling lord, these elders really don’t care about their younger kins’ moral/mental growth, they only care for their own pockets.

    Time for kapangpangans to choose between the good represented by Manong Ed and the evi l represented by the wife of the gambling lord. 

    Mga kapangpangans, it’s your time to shine and the choice is yours.

  • Senippilihp

    He was the governor before and the Capampangans didn’t like him so they voted for Lilia Pineda over him in the 2010 elections. He kept all the quarry money, spending very little on projects. When Lilia took over, she inherited billions of pesos of quarry money in the treasury of the Pampanga. In fairness to Lilia, she had all these projects and gave away huge sums of money to the people in the form of Christmas bonuses and medical help to anyone who comes to her. We do not need honesty if you’re only hoarding money and not spend them on projects.

    • jebgo23

      Honesty is improtant. Christmas bonuses, come on. Is this the type of politician that you want to serve you? As you said, she inherited billions. That alone tells a lot about Panlilio. Now tell me if I’m wrong, but to say that there were no projects during the time of Panlilio is unfair.

      • Senippilihp

        He is a priest and priests collect money from churches and turn over to Vatican, that’s the kind of mentality he’s got, I said very little on projects not no projects. He may as well stay as a priest and not dirty his hands with politics. I had high hopes about him before. Just like Khomeini had Iran united, I was hoping he can unite a pre dominantly catholic nation, but if he will act like a priest when he is sitting as a governor, I don’t think it will help the Capampangans a little bit, much more the FIlipinos if he becomes the president.

      • Dave Cruz

        The problem with Panlilio is he’s being controlled by the balls by a certain lawyer. i forgot the name, but from what i’ve heard, no decisions are made by Among unless approved by that lawyer. This is coming from someone who’s deeply involve in politics in Pampanga. 

      • http://profile.yahoo.com/I6XXLO4X6TJFZHKLP3GQMDILI4 MOTO

        ikaw ba ang kapitan ng hueteng ni PINEDA?

      • Senippilihp

        wala akong koneksyon kay Lilia Pineda, ang akin ay pag obserba lang kung sino ang mayron nagawang maganda sa Pampanga at nakatulong sa mga Capampangan

      • jebgo23

        I don’t think it is bad when you left your office with billions. One way of looking at it is he did not waste(pocketed?) peoples money as compared to the previous admin. Pasalamat nga si Pineda at dahil sa laki ng pondong naiwan, kaya nyang mamigay ng bonuses, which is frankly very traditional politics. I hope this is not your basis alone for  determining good governance. And please be reminded that Panlilio did not finish his term.  Let’s face it, madami syang nakabanggang mga Mayor dahil sa kita ng quarry. Ipinakita nya ang bagong pamamalakad. Hindi nya ginamit ang pera para mapalapit ang mga Mayor sa kanya. He has integrity which is lacking in most of our politicians.

      • Senippilihp

        That is the problem, what is money for if not to spend? Yep, he had all these quarrels with the mayors. He was super honest that he would not release a single cent if he doesn’t know for sure where it is going. He had one big supporter in the name of Lolita Hizon, a millionaire who made money out of the brand name Pampanga’s Best. Now, that supporter is his biggest detractor. I am not questioning his integrity it is his capability that I doubt big time. Just like Noynoy who won out of the promise of honesty and not capability, we need much more than mere honesty to succeed. In the case of Panlilio, he doesn’t have it.

      • jebgo23

        Capability to do what? He stood his ground against corruption. He became strict in releasing funds which everybody in government should do. Again he put billions in Pampanga’s coffers. that is very very big. He was beset with intrigues because he doesn’t bend to old politics. Nagalit ang mga Mayor ng Pampanga kasi wala silang nakuhang pera sa quarry. Most of them are against him. Tanong ko lang ano mas gusto mo? yung mamimigay ng pera ang mga politician? Nung namudmod ang Malacanang ng pera, sya lang ang pumiyok. Yung iba, nagtangtangahan. Iniisip nila na legal yung natanggap nilang pera. P500K, libre tax. Iyan ang old politics na hindi nya sinalihan.

  • MIELLE ROSE Mc Men

    PAMPANGA WILL DECIDE BY THE KAPAMAPANGAN’S AND FOR THOSE WHO ARE NOT KAPAMAPANGAN HERE  KUPAL YU MIND YOUR OWN PROVINCE, 

    • http://profile.yahoo.com/I6XXLO4X6TJFZHKLP3GQMDILI4 MOTO

          ANO NAMAN ANG SINUSULAT SULAT MO….

  • Fulpol

    Money on one side

    God on the other side..

    but when mindless voters vote, they temporarily set aside God, and get the money first.

    this too, is a test on B.S. Aquino’s popularity and influence to ordinary people…

    • MIELLE ROSE Mc Men

      ARE YOU SURE CATHOLIC PRIEST ON THE GOD SIDE???

    • indiots

      matalino na tao ngaun. kukunin ang pera pero sa botohan syempre yong gusto nila…

      • http://twitter.com/erncastillo ern

        hindi totoo yan dahil takot sila na mabalikan…..katwiran total isang boto lang naman. Di mo ba alam na ang mga politiko ay may masterlist? At may mga tsutsu din? 

    • http://twitter.com/erncastillo ern

      They feel they have both….God and money. They prayed hard for money to come by…and it did…..manna from heaven!

      Only an alternative source of income will solve the problem, to make this vice unpopular. Ang umaayaw ay di nagwawagi….ang nagwawagi ay di umaayaw……san ka pa? hahaha.

  • superpilipinas

    Yes yes yo!

    I think he will win and that would be a win for Pampanga.

    People just only need to remember his accomplishments as governor regardless if he is/was a priest or not.

    He accomplished so much under an opposition administration, then he will do so much more with PNoy’s support.

    Kapampangans will gain….but only if they use their common sense.

  • http://profile.yahoo.com/HAT4Q6WG2AZ6K4FTFZY56YQUD4 Niccolosito

    Mga kabalen,

    It’s about time na ipakita natin sa mundo na hindi na pupwede ang bilihan ng boto sa darating na eleksyon. Oras na para patalsikin ang mga huweteng lords at ang kanilang mga kampong pulitikong nangungurakot. Please naman, mahiya naman kayong mga nagbebenta ng boto. Magbagong buhay na kayo para sa bayan.

    • hatecorrupt

      ok….let’s start in porac. lapid’s hometown….then we’ll go to lubao, gloria’s territory…

    • hatecorrupt

      am from pampanga but i hate corrupt polticians in our town such as gloria, lapid, pelayo, rivera to name a few….down with these people.

  • http://pulse.yahoo.com/_2SAS5EA3XCKC7Z3D7ODUHO2KFE lone ranger

    kaya marami galit na mekeni kay father kse ultimo barangay captain hindi makahirit ng pondo hahaha, mas gusto ng mga mekeni c pineda kse kahit papano naambunan sila kahit konti, mag react guilty LOL!

  • farmerpo

    We wish you all the luck, Among. Work for it this time. In politics, good guys finish last. 

  • http://pulse.yahoo.com/_VPSXDLCQEZGZDJSX32G7PYHNCI Noel

    Unless the Pinedas pour in all the jueteng money to win, Panlilio will win.  It’s a battle between good and evil.

  • http://profile.yahoo.com/XWH5SD6XPM3XKND6PJQQ32ZRAU Mabuhay

    mahirap talunin ang jueteng queen……dami pera…..si Panlilio ay nakirmit……pati huling sentimo ay binibilang…si jueteng queen sako sako kung mamudmod ng pera tuwing election…..kay jueteng queen uli tayo para sama sama tayo sa impiyerno yeheeeey!!!!!!

    • doncleo

       Gaano ba kalaki pinamumudmod ni Pineda…kaya ka ba nyan buhayin ng matagal..pero yung nkukuha sa inyong pera ng katataya nyl sa jueteng mas pa…Gumising na nga kayong mga Kapangpangan..O boboto pa din kayo kay Gloria?  manhid na din ba kayo?

  • ddano

    If there’s a Will , there’s a Way for P-Noy to STOP JUETENG . Jueteng is a big Bump in the president’s tuwid na daan. But it appears P-Noy doesn’t have the determination to end jueteng .

    • FORTHE GOOD

       That’s why you need local officials who are against jueteng. The police are under the control of local offcials. the president can not do it alone. he needs the governors and mayors on the ground to implement the campaign against illegal gambling.

    • EstingMagwejueting

      When the sitting Governor is the wife of the Jueteng lord, how can you stop the illegal gambling of that province. Annointed Gov. Jueteng cannot sacrifice the goose that lays the golden egg, this is where all the illegal wealth, power, fame, and the extravagance came from. If jueteng is gone, all their bogus and pretending friends and supporters will vanished like a bubble soap instantly just like Glolong the Resident Evil. 

  • filipinaskoh

    I hope Ed Panlilio will win again this time.

     I am sure pag nakabalik syang Governor ang naipon na pondo ng Pampanga na more than 200 million sa quarry noong panahong governor sya sigurado lang ubos na iyon, sa-id at simot at walang pondo ang pampanga-negative pa. 

    Hay! at ng matapos na ang jueteng sa pampanga na nagpapahirap sa mga Filipino- imagine three times a day. kaya pangkain na lang itinataya pa sa jueteng- na puro daya naman.

    • hatecorrupt

      ANG REVENUES SA QUARRY SA PORAC AY BINUBULSA LANG NG MGA CORRUPT NA MAYOR SA PORAC AT IBA PA SA CAPITOL…..WHEN PANLILIO TOOK OVER THE PROVINCIAL CAPITOL THE QUARRY REVENUES WERE ABLE TO ACCOUNT FOR…MARAMING NAIPON ANG PROVINSIA FROM THE QUARY IN PORAC DURING PANLILIO’S TIME…COMPARE TO LAPID(S) MGA CORRUPT.

  • filipinaskoh

    Ang malaking balakid kay Ed panlilio ay ang mga corrupt na mayor na puro alipores ni Gloria, na ayaw na ayaw sa kanya dahil lahat sinisisikil ni Ed P. sa corruption at sa jueteng. Ayaw na ayaw din sa kanya ng mga PNP chief dahil mamatay ang kita nila.

    • alyaspogi3

      tama ka Filipinaskoh…kahit sa fiestahan suportado ni Pineda mga alipores nya gang konsehal ng barrio gang kobrador ng jueteng..hanggang pulutan sagot nya

    • hatecorrupt

      you are right. mga mayors sa pampanga hindi makapangikil durin ed’s time. WALANG OVER PRICED PROJECT NA INAPPROVED NG PROVINCIAL CAPITOL DURING PANLILIOS TIME. KAYA GALIT LAHAT ANG MGA CORRUPT NA MAYORS SA AMIN EXCEPT FOR OCA RODRIGUEZ. PATI BARANGAY CAPTAINS HINDI MAKAPAG SIDE LINES BECAUSE OF ED….GO ED PANILILIO. MORE POWER TO YOU. WE NEED MORE PEOPLE LIKE YOU IN PAMPANGA…..HINDI CORRUPT.

  • kahol aso

    pare, artista, military, media….anak ng politiko, asawa ng politiko….kapatid…

    asawa ng namatay na sikat ng politiko…hay…..

  • latino_boom

    God Be with you 

  • superpilipinas

    Kung all-out na susuportahan ng LP si Panlilio, eh walang laban si Pineda kahit marami pa siyang pera.

    Ang kelangan lang naman gawin ay may magbabantay sa boto. 

    • http://pulse.yahoo.com/_AUVZQYX3IUO7R2PEZRDS6ZDFUA RamBoDan

      Baka bayad na yong mga taga bantay ng mga boto…money talks o naka set na yong counting machine…magkano ba ang presyo mo…kayang kaya bawi-in yan sa jueteng…di ba? Sa quarry na lang ilang milyon ang pinasok ng lapid laban sa kita during among ed…duon lang kita na ang hahawak dito…pera pera lang yan kaso isang tao lang ang makikinabang…mga taga pampanga…think trice for your future and yrs to come for the whole country as well, vote with your conscience.

  • http://profile.yahoo.com/5TENDBNOVQRJEKFPV76D2N4XUM Socorro

    Sana naman kasi kahit di kapartido ang nanalo give the same opportunity for progress, Pinoy and the rest of the LP are all TRAPOS, wala silang pinag -iba sa mga tinitira at pinakukulong nila. Our country’s wealth kahit na umunlad pa will not be equally distributed pag ganyan, who will be at the losing end kawawang mga Filipinos. This is not daang matuwid, ang matuwid hindi revengful but mapagpatawd with justice, hindi magsamantala sa power.

    • john mark santos

      sino ba sinasabe mong hndi mapagsamantala ng power, si GMA? si Erap?
      kung UNA lang at Kampi, mas pipiliin ko LP, although i admit di lahat sa kanila matino pero ang leaders nila ang  ok sakin 

  • UrHONOR

    KUNG mayroon lang sana na nag-aasemble ng lahat ng mga Governors ng mga matitinong mga probinsiya na lumago ng mayabong-na-mayabong sa kanilang panunungkulan at gawin silang choices na maging senador na wala silang gagawing pangangampanya kundi ang mga accomplishments nila sa kani-kanilang probinsiya, palagay ko malaki ang pag-asa na mawawasak ang tinatawag na mga kaharian o dynasties ng mga pulitikero.

    KUNG may lakas pa ako, sa susunod na election cycle, gagawin ko itong project as my swan song.  Harinawa magkaroon ito ng pakpak at makalipad ng mataas sa alapaap.

  • http://pulse.yahoo.com/_BAILOH47IAC7D2XUDC7AQSSIU4 Wee

    Among Ed, integrity alone will not work. Kailangan, kasama ang performance. Pls open your door not only to seminarians and the poor. There are other sectors of society.

    • alyaspogi3

      Wee is correct…i’m not against Panlilio..performance nga ang kulang sa kanya..i am a witness this man has the integrity..

      • elimsqui

        naisip nyo ba kung bakit? kasi kalaban niya noon ang presidente

      • EstingMagwejueting

        Are you reading and watching what’s happening in Pampanga when Fr. Ed is in the position. Do you know who were against his Policy for a clean and fair Government. Check the records before you press your keyboard…the people against his policy were his Vice-Gov Coach Guiao, the Board of Directors, Provincial Mayors supported by the jueteng lord, the sand blasters Sen Lito Lapid and his son Mark Lapid, Supporters of defeated Jueteng Pineda, and the fake President Glolong the Resident Evil. How can he fully implement good governance when all the people surrounding him just want brand new service cars, big pay and showmanship. Puro pa-pogi at epal ang kakayahan. Check the history or try to contact Robbie Tantingco for Capampangan History and information.

      • hatecorrupt

        i agree with you…..am from porac……the quary mine town….the lapids messed up the quarry revenues…mga lapids walang nagawa sa porac….

    • john mark santos

      akala mo lang walang nagawa, sa sobrang dame ng korapsyon ng probinsya nyo napakahirap linisin, from vice governor, mayor pababa. sa lahat ng organization pag ang mga kasamang official ay bulok mahirap ayusin

      parang yun panahon lang yan ni Cory after EDSA, sa dame ng nanggugulo napakahirap bumangon ng bansa

  • Rap88

    We need more than a Panlileo, we need all the angels in heaven to dose holy water to the voters of Pampanga. The angels of fire of the Macapagals and Pinedas are so intense.

  • http://profile.yahoo.com/55XNXOYBNF6BG3EWOM5V4YMWXM Pedro

    FORCES  OF  EVIL  VS.  FORCES  OF  GOOD !  MGA  KAPAMPANGAN, KANINO  KAYO ? DURUGIN  ANG  JUETENG !  DURUGIN  ANG  CORRUPTION !   MABUHAY  ANG  TUWID  NA  DAAN  NI  PRESIDENT  NOYNOY ! DAPAT ITONG JUETENG QUEEN NG PAMPANGA AY MA-ISAMA NA KAY CORRUPTION QUEEN NA NAKAKULONG NA NGAYON !!

  • JK1000

    Maganda ito para sa mga taga Pampanga, dapat alisin na ang gambling lord ng Pampanga at ipalit si Ed Panililio

  • http://profile.yahoo.com/SHJZR76LIZ3P6EC3DHL5RKXKAU Sargo

    ang problema walang nagawa si Panlilio dati 

    • elimsqui

      Anong magawa niya eh si arroyo pa presidente, ngayon sigurado ako marami siyang magawa…

    • INQ_reader

      Oo, walang nagawa. Walang nagawang jueteng, illegal quarry kickback, etc.

    • FORTHE GOOD

      For a believer, no explanation is necessary, for a critic, no amount of explanation is enough.

      3 years is supposed to be only a transition period in local governance. Any local official given only 3 years can not have major accomplishments. At least 3 consecutive terms is need so that real reforms can be institutionalized in localities.

    • john mark santos

      nawala siguro mga kickback nyo kaya sayo walang nagawa

    • http://pulse.yahoo.com/_5JKWSPM7GIG3HPAXZG3LBQFJKA andy

       sargo hindi ka yata taga pampanga! gud for me i am from Mindanao pero alam ko kung ano ang nagawa ni among ed!  jueteng collector ka siguro! 

    • hatecorrupt

      you are wrong……am from pampanga.

    • JK1000

      Noong panahon ni Panlilio ay nakaipon ng malaking pera galing sa quary sa Pampanga, at doble kumpara sa kinita nina Lito Lapid at anak niya na si Mark Lapid.

  • http://pulse.yahoo.com/_AUVZQYX3IUO7R2PEZRDS6ZDFUA RamBoDan

    It will be a tough decisions for the people Pampanga, who to vote “money” or “good governance”…walang kita ang mga tao kay among ed, which the people didnt realized isang tao lang ang nakikinabang ayos na sa kanila ang isang dagot na barya kasi kay among ed, puro salita lang diyos….walang lagay.

    Ngayon kung yong kita ng quarry ilalagy o gagamitin sa pag gawa ng trabaho/livelihood program
    Para mag karuon ng trabaho para maalis ang jueteng…good luck among Ed i know you love to served the lord and bring out the best for the People of Pampanga, Mabuhay and God bless

  • http://profile.yahoo.com/NYKIOQEDTUD4FPPPVHP6XMFNEA Raul

    Pag nakakaisa ang mga kapampangan mananalo ang katarungan. Among Ed is the True people’s choice, while Pineda the truth of people’s throat.

  • http://profile.yahoo.com/DEU7VDYWEDLWONECWJ47FFNH7A Danny

     If GMA wins……”nothing-is-new”. If she loses…….It is a tragedy. Chances are…..under Panlilio’s watch, Pampanga will be the economic hub of the region…….and the Kabalens shall earn much respect from the entire citizenry for they have awaken from the corrupt system of the past.

  • http://pulse.yahoo.com/_3RMNEZCQQHXWOQRXJROQ2CORFU Homer Guo

    maswerte ang pampanga to have a choice between good and evil. ang ibang lugar walang choice. sana  pumili ang kapampangan ng mabuti at kalimutan ang suhol at utang na loob na nagpapahirap lalo sa bayan.

  • FORTHE GOOD

    His one 3-year term was very difficult because of resistance from corrupt local officials and employees who are used to largesse, balato, suhol, under the table, padulas, whtever name you call it, which was zero under Among Ed’s leadership.

    People in barangays and even in the capitol were culture shocked of sudden ethical and professional manner the provincial capitol was run by Among Ed.

    For this campaign, it is important that supporters and campaigners of among ed should focus on the paradigm shift of the mentality of the voters. To support clean governance and abhor the politics of patronage, balato, and suhol.

    • john mark santos

      dyan nasanay ang mga tao.. kaya natalo si Among Ed last election.

  • maypakialamtayo

    “Give me a chance to help you. I cannot let Pampanga be left behind in the progress that is being attained by the Philippines”mr. president wala pong sinabi ang tarlac sa pampanga.

    • EstingMagwejueting

      Drive around first before you make your comment, Pampanga is getting left behind in the race for Big and Beautiful Provinces, Cities and Towns what more the Barangays. Tarlac is leaving Pampanga behind.Time to make a big total change and eliminate Jueteng,  government worker bureaucrats, corrupt national and local government officials. Capampangan patience is stretched to its limit and this time The Resident Evil Empire will fall to its demise. Eliminate the Pineda-Virus in Pampanga. No To Jueteng!!…No to Vote Buying!!

      • popeyee

        Otot mo. Ang jueteng ay sa buong pilipinas. Bakit sa Pampanga lang ang concentration ng pangulo? Di kaya mahina ang kinikita kaya kailangang palitan?

      • maypakialamtayo

        naniniwala ako sa’yo pero sa hacienda lang yon, may napatay na iskuwater sa tarlac kahapon, alam mo ba yon?

  • maypakialamtayo

    yung iba sumusigaw at pilit pinaghihiwalay ang estado at simbahan, ang pangulo sya pa ang gustong magluklok ng taong simbahan sa estado.

    ang sandigan bayan ay sangay ng gobyerno, ang pangulo naglatag ng pyansa sa taong kinasuhan ng gobyerno.

    • john mark santos

      tumahimik ka na, wala naman kwenta pinag sasabe mo
      pero kung bayaran ka, ituloy mo lang para meron ka naman kitain

      inalis na sa pagkapari si Among at walang masama kahit pari basta matino

      • maypakialamtayo

        hindi ako nanghihingi kahit kanino, kahit sa mga anak ko dahil pensyonado ako, retired US navy ako ibigay mo yung account no. mo at p[adadalhan kita , patay gutom.

  • muddygoose

    Once again people will disparage Panlilo and express admiration for the likes of Pineda. Are we really so out of touch? Or maybe we really deserve drug lords and actors.

  • maypakialamtayo

    ngayon:
    cabalen: gob.(pineda) hihingi po sana ako ng tulong dahil may sakit ang anak ko.
    gob pineda: ganon ba? sige dalhin mo JBL(general hospital) at tatawag ako dun.
    cabalen: salamat po.

    noon:
    cabalen: gob.(among ed) hihingi po sana ako ng tulong dahil may sakit ang anak ko.
    gob among ed: ganon ba? o sya sige ipagdadasal ko.
    cabalen: gob, buhay pa po.

    • john mark santos

      eto mga salot sa bayan.

      sigurado ka lahat ng humihingi ng tulong kay pineda ay ganyan sya?

      ang mga taong korakot puro pakitang tao lang, mas madame ninanakaw nila kesa tinutulungan

      tingnan mo na lang si erap na pinapakain mga mahihirap, e di sana wala ng nagugutom kung lahat yun pinapakin nya.. namimili lang mga yan, lalo na pag meron camera

      kaya wag mo na kame lokohin

    • Ed Molina

      noon:
      cabalen: gob.(pineda) hihingi po sana ako ng tulong dahil may sakit ang anak ko.
      gob pineda: ganon ba? sige dalhin mo JBL(general hospital) at tatawag ako dun. pero huwag mong kalimutan tumaya sa jueteng ha at malay mo baka manalo ka, hindi mo na kailangan humingi ng tulong
      cabalen: salamat po.

      hanggang ngayon:
      cabalen: gob.(pineda) hindi pa rin ho ako manalonalo sa jueteng kaya hihingi po sana ako ng tulong dahil may sakit ang anak ko.
      gob pineda: ganon ba? damihan mo kasi taya mo at araw arawin mo, para mas malaki kita namin este ang pag-asa mo manalo.
      cabalen: gob, ubos na nga po pera ko sa kakataya. buti na lang nandyan kayo.

      • maypakialamtayo

        hindi mananalo yang among ed mo, hitsura palang , hehehehe, bawal ing matsura keng pampanga, hehehe

      • maypakialamtayo

        bisa ka kapampamganan ke ing sinabi ku, nung eme aintindyan, tuknang ka ken, paulu ka uling masakit kang hepatitis,;
        ngeni:
        cabalen: gob manyad ku pu sanang saup masakit ya itang anak ku.
        gob. pineda: makanyan! sige idala me king JBL(genral hospital) at maus naku karin.
        cabalen: salamat pu.
        kanita:

        cabalen: gob.(among ed) manyad ku pu sanang saup masakit ya itang anak ku.gob among ed: ganon ba? o sya sige ipagdapangadi ke.
        cabalen: gob, mabye ya pa pu!

        hehehehe!

        masambut ya i bulik, promise…

    • http://profile.yahoo.com/254CTXAFREY63YS6PVOMDMMZMA nestors

       IMPIYERNONG buhay ang gusto ni tabalu, ang mabuhay sa SUHOL, LAGAYAN, SUGAL AT BISYO… kuntento na itong si TABALU sa ganyan, kaya ganyan ang PILIPINAS…. pabor sa JUETENG at SUGAL kaya umiikot lang kahirapan, mahirap dahil hinuhuthutan, Hinuthutan at BINUBULAG kaya mahirap ANG TAONGBAYAN

      • maypakialamtayo

        hindi ako nanghihingi kahit kanino, kahit sa mga anak ko dahil pensyonado ako, retired US navy ako ibigay mo yung account no. mo at p[adadalhan kita , patay gutom.

    • JK1000

      Lintik ka ! Puro ka dilensiya sa mga politicians , lagi naka palad ang kamay gusto mo lahat ng problema mo ay problema ni mayor, governor.

      • maypakialamtayo

        si among ed, wala namang ginawa yan nung nakapwesto,hindi sya mananalo, promise!

      • maypakialamtayo

        hindi ako nanghihingi kahit kanino, kahit sa mga anak ko dahil pensyonado ako, retired US navy ako ibigay mo yung account no. mo at p[adadalhan kita , patay gutom.

  • abbaj

    ang mga pineda ang style ay robin hood. nanakawan ang mga taga pampanga sa jueteng. tapos 5% ng kita gagamitin sa medical mission at iba pang kaek-ekan. siempre yung 95% sa kanila at sa mga pulis na kakutsaba. tapos ang mga tanga naman magpapagamot ng libre sa mga medical mission ni pineda at the same time tataya ng 10 piso sa pa jueteng ni pineda araw-araw. 10 x 365 days a year = 3650 pesos. in ten years that’s 36,500 pesos. o sinong nagpaloko? sige iboto ninyo sina pineda ng lalong yumaman ang mga kriminal na yan.

    • cchhrriissttiiaann

      it is not right to call a person criminal without any proof presented. anything we say will affect the people’s views in a matter.

  • http://pulse.yahoo.com/_TCQMRK4HVOSF2IGML46TAGKMXU Benjamin

    Everyone in Central Luzon knows na ang mga Pineda ang nagpapatakbo ng jueteng for so many years now. Even when I was working at Subic Naval Base late 60’s hanggang magsara ang base, Pineda na ang hari ng Jueteng. Bakit di sila maaresto at makulong? Alam ng lahat Kung Bakit.

  • EstingMagwejueting

    @tiopaero, Jerry Pelayo ikaw ba yan pinadalhan mo na ba ng adobong itik si Jueteng Queen, si braceneck Glolong  at ang mga kaibigan mo sa dzmm. Hindi ba bawal na ang duck hunting sa inyo o dahil Mayor ka at ok lang. Fair and Square lang ang labanan at walang hakotan ng botantes, bilihan ng boto, bayaran ng kapitan, nakawan ng ballot box at sunugan ng resulta. MATATALO ANG BOSS MONG JUETENG QUEEN!!…

  • http://profile.yahoo.com/CFZ2Q7RFJ6PWRYMM3NJ7JB4KSE Dynamic

    Be on it kuya eddie,it don’t matter if you were once a priest  but your still is a preacher and it’s good for politics…

  • arao_liwanag

    Who is the ugliest in the photo? Who is thinks he is smart but also think he is mongoloid?

    • JK1000

      Idiot !

  • dikoy321

    Views from Germany:

    Pampanga can do BETTER without Jueteng and Jueteng Lord Pineda!

    NO to Pineda and patronage politics of the Arroyos!  Their bad SMELL reeks up to here, we could smell right here in Europe!

    GO GO GO Among Ed Panlilio!

    Forward Philippines !!!

    /…

  • Alajero

    …panlillo was tried before…he did not work…so what is the point of bringing him back???

    • jerome jimenez

      Panlilio tried. One good example, the collection of quarry taxes was an all time high. ANg problema, ang nakaupo nun time na yun ay si arroyo at arroyo allies, lahat ng programa niya ay hinadlangan. 

      • Alajero

        …the bottom line…he did not work out…because, he does not have the political acumen to do the job…pampanga does not need him back…PERIOD

  • cchhrriissttiiaann

    Inquirer once again shown bias views to people. the news article is about the candidacy of Panlilio and is not about the suspected doings of Pineda and Arroyo.
    -just an opinion.

    • shelleyiandesilva101981

      OO NGA
      AKALA KUBA PAREHAS KAYO
      TELL WHAT PINEDAS DID IN PAMPANGA…..MAKE SOME SURVEY FOR THE PEOPLE OF PAMPANGA………

  • rinom

    dapat mawala na ang Jueteng dahil ang mga kobrador ay sobra na talaga,,, kung sarado ang pinto ng bahay kumatatok pa, kung bukas naman tuloytuloy lang, at kahit na bigas ang bayad okay lang, iyong iba naman sa suweldo na ang bayad. KAWAWANG PILIPINAS

    • shelleyiandesilva101981

      ALAM MO BA KUNG ILANG LIBONG PAMILYA NABIBIGYAN TRABHO NG JUETENG..THE GOVERMENT CAN SUPORT THIS FAMILIES

      • gardo_versoza

         tama..pero alam mo ba na hindi sapat ang kinikita ng mga nagtatrabaho para sa jueteng dahil mas malaki ang kinikita ng mga operators dahil sa hindi tamang  pagpapasweldo sa kanila? alam mo ba na wala din silang SSS or Philhealth? alam mo din ba na dapat may bagong paaralan at napaayos na sana ang mga kalsada at tulay kung ginawang legal ang jueteng..what i mean by legal is that the government should be in control of the “jueteng” (or any term you might want to call it) operation to enable taxation. kumikita ang karamihan pero iilan ang yumayaman.

  • http://www.yahoo.com JOSE RIZAL

    Panlilio?
    Hahahahaha!  A case of, “…from the frying pan into the fire.”
    Wala na bang iba…kundi puro “Tuwid na Daan” drama?  Pagdating sa implementation ganun din pala.
    Hahahahahaha! Objectivism is the key.

    • pinakatagotago

      if i may add something to that tuwid na daan:

      THE Philippine government lost over P100 billion to graft and corruption last year, the Commission on Audit (COA) revealed on Friday. In a report, the COA said that pecuniary or monetary losses due to “violations of law, rules, and regulations” reached P101.82 billion. The Manila Times

      akala ko nga pag si Pnoy na ang pangulo eh mawawala lahat ng ito. bakit parang lumala pa yata…

      • leubas

        MABUHAY ANG HUWETENG…IBOTO SI pINEDA! BWAHAHA!

      • pinakatagotago

        wag ibuto si pineda, iboto ang karapatdapat. hindi ko alam kung sino. ang mga kapampangan ang nakakaalam. at ikaw leubas kung saang lungga ka man napabilang, dun ka mamulitika. kung di ka taga pampangga, wala kang pakealam sa lokal na pamumulitika nila. ano ka dalilang meron? or dakilang kiss ars sa pag asang si panot ang tagapagligtas ng iyong buhay? matatapos ang panunungkulan nya, ang buhay mo ganun pa din kung di man mas malala pa. kaya’t mag lupasay ka sa tuwa dahil ang iyong nararamdaman sa ngayon ay mainam na pantapal sa tunay mong kalagayan.

    • leubas

      PINEDA?….PURO NA BA HUWETENG ANG ALAM NG MGA KABALEN!

  • JK1000

    GO MAIMAI TIGLAO-CAYANAN FOR VICE GOVERNOR !  Attorney kana pala Mai.

  • http://www.yahoo.com JOSE RIZAL

    If one would examine the former priests track record, it’s like that of Ninoy Aquino…full of media “Tuwid Daw Na Daan” hoopla.  He capitalizes his being “a clergy” as one of the “knights” (KKK) of “Tuwid Daw Na Daan”.  Well, everybody has their doses of MOVIETIME political packaging.  Just like the image of FPJ & Erap in their action flicks…every Juan got mezmerized…this time it’s the CLERGY who enjoys the POLITICS.
    Hahahahaha!  I told you so, objectivism is the key.
    ABS-CBN packaging drama is not the way!  MANOOD KA NA LANG NG SINE!
    Hahahahahaha!

  • jerome jimenez

    someone deeply involved who can’t even name the lawyer? and the basis is hearsay? In court, hearsay is not accepted as evidence.   

  • pinakatagotago

    if none of you here are from pampanga, none of your lofty ideals will understand their local politics.  

    you may have your ideals and all this sheet but remember, all politics is local. among ed’s   success is directly tied to his ability to understand and influence the issues of his constituents in pampanga.

  • jerome jimenez

    Deeply involved? and you can’t even name the lawyer, and your accusation was based from “hearsay”?

  • scorpio22

    Aquino could bring Jesus with him to Pampanga and he still wouldn’t win there.
     

  • Pok2

     Panlilio tried. One good example, the collection of quarry taxes was an
    all time high. ANg problema, ang nakaupo nun time na yun ay si arroyo at
    arroyo allies, lahat ng programa niya ay hinadlangan. 

    NGAYONG SI PNOY NAMAN ANG NAKAUPO.  SIGURADO AKONG MAGIGING MAAYOS ANG PAMPANGA AT TITINO ANG TAONG LIKO.

    • pinakatagotago

      ngayon si Pnoy na ang nakaupo, bakit nangyayari pa rin ito? at bakit mukhang mas malala pa yata ang nangyari ngayon? hindi kaya’t ang mahal nating pangulo ay may palpak na polisiya sa pagpapatupad ng tuwid na daan?

      THE Philippine government lost over P100 billion to graft and corruption last year, the Commission on Audit (COA) revealed on Friday. In a report, the COA said that pecuniary or monetary losses due to “violations of law, rules, and regulations” reached P101.82 billion. -The Manila Times

      • Pok2

         Because change don’t happen overnight. It took Robredo 6 terms to put Naga where it is now but as long as the top is not corrupt, there’s hope. I’d rather go for a candidate that’s solidly incorruptible than a family of murderous gamling lord.

      • scorpio22

        What changes have you seen during Aquino’s presidency so far? Has poverty gone down?…Price of basic necessities gone down?…Cost of education gone down?…Unemployment gone down?…Crime rate gone down?…Corruption gone?…Which one?

      • shelleyiandesilva101981

        wala ni isa

      • gardo_versoza

         well have you seen changes at all during the past administration? was there a high ranking govt official implicated with graft or deceit to the public that was impeached or removed from their post during arroyo’s term? change does not happen overnight. give Pnoy another term and lets see.

      • scorpio22

        Yeah. The things I’ve mentioned went up during Aquino’s term. If you want to see that to continue by all means give him another term.

      • gardo_versoza

        so you strongly believe that by electing a new president who most likely will abolish Pnoys economic plan, then will formulate a new one and try to apply it in four years while the nation is trying to recover economically, will solve the nations problem?

      • pinakatagotago

        panot just did that…

      • gardo_versoza

        eh bakit hindi kumandidato ang amo mong si gloria?

      • pinakatagotago

        so just because sumalungat ako sa yo and i am antagonistic sa leadership and issues ni pnoy ibig sabihin maka gloria agad ako? di ba pedeng di ko lang talaga kursunada ang mga nangyayari sa pamumulitika ni panot?

      • gardo_versoza

        hehehe..eh ano ba naman masama kung aminin mo na pro GMA ka.lols

      • pinakatagotago

        jan ka magaling, mag akusa dahil alam mong pag inihilera mo ang tao sa pangalan ni gloria, wala syang makukuhang simpatya. 

        just to be categorical, hindi ako anib sa ano mang conventional na pamumulitika kagaya ng pagiging rabid mong pagiging yellowtard. dahil pag ganun ka, anong mangyayari sa pag iisip mo pag wala na si panot?

        ang aaminin ko sa yo na makabayan ako at hindi ako sang ayon sa kurapsyon, pero sang ayon ako sa mabuting pamamalakad ng bansa at hindi iyon ang uri ng liderato meron si panot. 

      • gardo_versoza

        mukhang kaisa ka ng mga grupong walang kinikilalang lider sa bansa..ayaw mo kay pnoy, pero meron ka bang alam na pwedeng ipalit na lider sa susunod na eleksyon? katulad mo din, hindi dahil sinusuportahan ko ang pangulo sa policy nya eh sasang-ayon ako sa mga desisyon nya habang nakaupo sya. hindi sapat ang aminin mo na ikay makabayan..umalis ka jan sa harap ng computer mo at simulan mong gumawa ng aksyon para sa ikabubuti ng bayan.

      • pinakatagotago

        huwat? that is a rabid yellowtard mindset.

      • leubas

        DIMWIT!

      • pinakatagotago

        leubas ano din ang palusot mo sa pag aakusa ko sa pamunuan ni panot na hanggang ngayon eh mukhang pyesta pa rin ang mga kawatan kseh di pa rin masawata ang mga kaso ng graft. akala ko ba eh pag si panot na ang pangulo eh magbabago na ang lahat, mukhang nganga tayo sa maling akala.

      • pinakatagotago

        P100B lost in 2011 right under Pnoy’s watch isn’t something to be very hopeful at all…

        and that is the sad part. ang bansa natin lango sa ideals na dahil si abnoy ang leader eh hindi mangyayari ito and yet nangyayari pa din. 

        ang nakakatakot, di natin mapapansin dahil abala tayo sa paniniwalang “incorruptible” si pnoy.

        i hope this myth will be busted bago pa lumubo ang mga kinukurakot sa panunungkulan ni pnoy.

      • gardo_versoza

         either magbasa ka ng maayos or mas mabuti pang magtago ka na nga lang..ito yun report ng COA today sa Inquirer..

        Philippines lost P101.82B to anomalies under Arroyo–COA
        MANILA, Philippines — The Philippines lost $2.46 billion through
        misuse of state funds and assets during the latter years of
        graft-tainted ex-president Gloria Arroyo’s rule, government auditors
        said Saturday.

        The Commission on Audit highlighted anomalies that mostly
        occurred in the 2007-2009 period in its investigation of more than
        61,000 government agencies last year….

      • pinakatagotago

        magbasa ka din ng maayos at maghanap ka din ng ibang  sources para di ka magoyo. 

      • gardo_versoza

        ikaw ang magbasa ng maayos at wag kang padalos dalos sa paghusga..hindi COA ang nagconclude na may 101B loss. basahin mong mabuti ulit yun binigay mong link sa gmanews. ikaw na nga ang nagbigay ng source, ikaw pa ang mali ang intindi.

      • pinakatagotago

        cno may sabe ang malakanyang?
        Malacañang on Saturday sought to downplay a report by the Commission on Audit that the government lost some P101.816 billion in 2011, saying the losses may not be all from graft.
        palusot ba gard?

      • gardo_versoza

        na naman..zzZZZzz…

      • pinakatagotago

        Malacañang on Saturday sought to downplay a report by the Commission on Audit that the government lost some P101.816 billion in 2011, saying the losses may not be all from graft.

      • gardo_versoza

        zzZZZZzzz…

      • Pok2

         Sorry to say you’re just a lackey and your reasoning is full of hate. Is GMA worst or better than PNOY. PNOY is not perfect but I’ll give him a break. And for you, SUCK IT UP.

      • pinakatagotago

        i don’t care about gloria’s leadership. the blinkered majority towed by the LP prop is wallowing in herd mentality already. gloria is gone. she’s dying. and yet, tingnan mo ang issue ng kurapsyon sa pamumuno ni panot, buhay na buhay. di ka ba naiinis sa ganun?

      • Nagagalitna

        Ngayon kasi tutuo na ang balita eh…how many hundreds of billions kaya ang nawawala sa bayan natin sa mga kakaraan pamunuan na di lng nirereport,,,mya idea ka ba? Peace! :-)

      • scorpio22

         Paano mo alam na tutuo na ang balita?

      • gardo_versoza

         teka san bang balita mo kinuha yan?? ito kasi ang report from COA as read here today in inquirer..

        Philippines lost P101.82B to anomalies under Arroyo–COA
        MANILA, Philippines — The Philippines lost $2.46 billion through
        misuse of state funds and assets during the latter years of
        graft-tainted ex-president Gloria Arroyo’s rule, government auditors
        said Saturday.

        The Commission on Audit highlighted anomalies that mostly
        occurred in the 2007-2009 period in its investigation of more than
        61,000 government agencies last year.

      • pinakatagotago

        basa ka boy… tingin ka sa ibang source other than the mouthpiece tabloid of the yellowtard:

        GMA News: palace-downplays-coa-report-of-p101b-loss (google mo na lang)

        kung hindi ukol sa kanila, bakit kelangang pabulaanan ito ni Valte?

      • gardo_versoza

        ignorante ka pala eh..alangan naman tanggapin mo yung masamang report kung hindi naman talaga sayo nagmula yun..syempre kelangan mong iclarify sa public..isa pa hindi naman pala COA ang nagconclude..kasamahan mo siguro.. magtootbrush ka nga..nangangamoy ang nabubulok mong utak na lumalabas sa iyong bibig..

      • pinakatagotago

        mukhang ang bibig mo ang mabaho dito gard. bakit hindi mo kseh matanggap tanggap na sa kabila ng pinangangalangdakang tuwid na daan eh tuloy pa rin ang mga kurakot sa panunungkulan ni panot.

      • gardo_versoza

        hehehe..relaks ka lang pards, highblood ka naman agad eh lols..di ko sinasabi na na walang pangungurakot na nagaganap sa leadership ni pnoy..anjan na yan at mahirap alisin agad agad..mula barangay SK chairman hangang sa punong mahistrado at kaalyansa ng pangulo, kanya kanyang pagnanakaw ang nagaganap sa ilalim ng ilong ng pangulo..ang tanong, meron bang ginagawa ang pangulo para mabawasan ito? sinampolan nya na si corona, hindi pa ba sapat na ebidensya yun para sabihin na unti unting nireresolba ang problema natin sa korapsyon?

      • pinakatagotago

        di pwedeng angkinin ni panot yang sinasabi mong nag prosecute sya. hindi nya monopoly ang action na yan dahil simula pa man nung panahon ng nanay nya eh lahat naman halos ng umupo yan ang gustong gawin. may mga naging seryoso, may mga nagkunyaring seryoso at may nag pabalat-kayo.

        kung yang sinasabi mong kaso ni corona ang shining example ni panot sa laban nya sa kurapsyon, then gardo, nabubulagan ka nga. dahil hindi naman si renato ang kilalang kawatan ng kaban ng bayan. nag sinungaling sya kaya natalo sya sa usaping pamumulitika. kung gusto mong magsampol ng mga kawatan, balikan mo uli ang listahan ng COA at dun ka mag simulang ngumawa kseh andun ang mga sangay ng pamahalaan na maraming hindi nagsinup sa kakapiranggot na pera ng bayan, sampu ng mga tunay na kawatan. wag mong babawan ang iyong pananaw sa pulitika natin dahil hangad ko na mas matalino ka kay sa bobo nating pangulo. 

        ipag palagay na nating ginawa mong deterrent yaong kaso ni corona, sa palagay mo ba masasawata ang mga halang ang bitukang kawatan ng bayan? HINDI. yan ang aking pinakamatunog na sagot. dahil ano man ang gawin mo, ang mga kawatan ay parating anjan. 

        alam mo ba kung ano ang mas mainam? gawing mahirap para sa mga magnanakaw ang magnakaw. papano? balikan mo uli ang COA report at gumawa ng batas dun sa gawaing may maraming loopholes at ipatupad ito. 

        bottom line, hindi mareresolba ni panot ang kurapsyon sa kanyang makitid na pag iisip na ginawa nyang polisiya ng bansa na sya mo namang nilunok ng buong-buo. dahil marami ang taong utuin kagaya mo, kawawa ang bayan natin. 

      • gardo_versoza

        an arrest warrant was issued to your master GMA by Sandiganbayan for a plunder charge in connection to an alleged misuse of the Philippine Charity Sweepstakes Office intelligence funds. the past administration that you support exploited these “loopholes” and stole so much from the filipino people, that made the corruption charges against the Marcoses a joke..were you feisty before as your are now against corruption during arroyos tenure..or you just hate pnoy and thats it..

      • andre_iboy920

        Ang BOBO. bow!

        ay tanga pala sorry!

      • pinakatagotago

        aba andre, mukhang ikaw itong tunog lata sa katangahan. ano naman ang palusot mo sa sinabi ng Manila Times, aber…

      • JK1000

        Ikaw ! wala nang iba…Ikaw na !

      • pinakatagotago

        JK, ikaw din. pero alam mo, di ka nag iisa, marami kayo. so, ano sa palagay mo ang rason kung bakit ang COA eh nakapagsabing tuloy pa rin ang kurakutan sa panahon ni panot?

      • JK1000

        Stupid ! Bow !

      • pinakatagotago

        stupid is what stupid does. and you just exactly exemplify what a stupid does – alang wentang dada, tena, kung ako sa yo, bakit di mo pag isipan ng malaliman hanggang sa bumulwak yang utak mo’t maging almoranas sa kakaisip nang masagot mo ang tanong ko? nasawata ba ang kurapsyon? ayon sa COA, HINDI!!!

  • ztefertilizerscam6

    JAIL THE GAMBLING LORD..

  • malek_abdul

    Let the Kapampangans decide…its their province anyway. They know more of their province.

  • http://pulse.yahoo.com/_LLPTRPFUTYJXKI3KJS4B2UO4LI Jim De Garman

    i don’t think pres pnoy could change the face of politics in Pampanga he cannot easily win the hearts of the people of this province, pineda’s are well connected to the barangays using hueteng money to induce connections in every corner of the province.. Ed Panlilio would only suffer a disaster zero votes.

    • malek_abdul

      Zero vote? Pati pala si Panlilio hindi niya iboto ang sarili niya? LOL!

    • JK1000

      Huh? Matagal ng maka Aquino ang mga taga Pampanga. Baka ngayon ka lang pinanganak.

  • scorpio22

    The second picture on the bottom of this article appears to be that they’re saying “We give up!”

    Wise decision!

  • Jhhayme

    For the Nth time …PLEASE  VOTERS, DO NOT JUST VOTE a candidate only because he is supposively clean and honest.. And endorsed by a known figure. Much more dahil anak siya ng dati Pangulo, anak ng hero etc etc etc.. Its not enough for good leadership. The candidate must possess good quality leadership skills, must be educated, Has a vision and plans and more important does not have selective judgement to favor friends in pursuing a so calledv “daan na watever” Also dont go for polical dysnasties

    • scorpio22

       If you want to see that kind of thing then you have to move out of the Philippines.

    • watot

      oooooh that’s very rare in our country dear friend..no such thing as clean, honest and good leader. those 3 just won’t go together. one more thing…no such thing as good voter!!!…even you

      • Jhhayme

        ala ako sinabi good voter..anyway ,you dont know me ..how come u say i am not good voter….Bakit no such thing…opinyon mo un…maybe not rare as you think…Just that u are pessemistic already

  • shelleyiandesilva101981

    wala naman nagawa sa amin yang si palilio ni proyekto zero…. tapos hahabol kapa….pabayaan mo na c pineda dahil mapapahiya kalang sa resulta..

    • leubas

      PARE ANONG LUMABAS SA HUWETENG KAGABI?

      • pinakatagotago

        taga pampanga si shelley. ikaw leubas halatang di ka taga roon. sa lokal na pulitika nyo na lang ka mangelam. dun ka may pakinabang.

      • leubas

        MORET!

      • DennisApolinario

        Kaya nga di umaasenso ang Pampanga, dahil sa mga taal na kapampangan na ang tinitingnan lang ay ang sariling pakinabang. 

      • pinakatagotago

        ano nga ba ang ibig mong ipakahulugan sa salitang asenso, among dennis? 

        ano ba ang kalagayan ng mga taga pampangga kumpara mo sa ibang probinsya? ano ba ang kinatatayuan ngayon ng mga mamayan dun kumpara mo sa dinadanas ng bung mamayan ng pilipinas? may pagkakaiba ba? o baka angat pa nga sila dun sa pampanga kumpara mo sa ibang probinsya, let’s say zamboanga del norte? agusan del sur? eastern samar? maguindanao? zamboanga sibugay? romblon? masbate? davao oriental? bohol? sarangani? sulu? lanao del norte?

        kung alam mo ang mga probinsyang binanggit ko, malamang magkakaroon ka ng idea na mali yang sinasabi mo.

      • http://profile.yahoo.com/WPGEKAZ27AKKC3HRQXYUMSZWZQ Dr!vEr

        Taga Pampanga ako. Pero ayoko ang nangyayari sa Pampanga. Nakakapagbigay ng tulong si Pineda dahil marami siyang pera. Dasal ang nabibigay ni Panlilio dahil wala siyang mabibigay na pera. Alam natin(taga-Pampanga) na hindi naka-gawa ng proyekto dahil hinaharangan siya ng mga mayor ng Pampanga. Nanalo si Pineda dahil sa pananakot ng mga tagakuha ng lagda sa mga mamayan. Mismong kamaganak namin nakaranas nun. Wala ako pinapanigan. Pero wag naman sana tayo mag-bulagbulagan.

    • DennisApolinario

      Nagawa meaning naibigay. Ganun na lang ba, kung sino ang nagbibigay, yun ang iboboto nyo? 

  • shelleyiandesilva101981

    kung hndi ba kaalyado ang mananalo sa pampanga d naniya tutulungan or pababayaan nlang nya ng ating pangulo….

    President Aquino urged the LP recruits to be united, saying the pace of progress speeds up through cooperation.
    “We now have the chance to advance not only Pampanga but the whole nation as well toward the realization of our vision,” Mr. Aquino said.
    “Give me a chance to help you. I cannot let Pampanga be left behind in the progress that is being attained by the Philippines,” he added.
    Mr. Aquino said he would “advance the full liberation of Pampanga.”
    “Remember this: If the local leadership is inefficient, the future of our people will remain bleak,” he said.
    He then turned to Panlilio, and urged him to “lead Pampanga again as governor.”
    Showing its approval, the audience broke into applause and cheers for Panlilio.

    anong kalseng matuwid na daan to…………….kaya tayo napagiiwanan…

    • malto_410

      ang bobo mo Gid!!!

  • shelleyiandesilva101981

    puro project……….wala nman nagagawa …yung sandataang lakas na tin …na bibili ng makabagong kagamitan nla eh unti unti ng nawawala sa usapan….

  • shelleyiandesilva101981

    DUMAMI LALO CRIMINAL, GOVERMENT WAR

  • shelleyiandesilva101981

    In February 2010 he was unseated by the Commission on Elections, which proclaimed Pineda the winner after a recount of votes that did not include ballots destroyed in a fire.
    In the May elections that year, Panlilio challenged Pineda but with all Pampanga towns controlled by Arroyo’s allies, he lost.

  • shelleyiandesilva101981

    ANO TO …. LOOKS LIKE ONE SIDED ANG INQUIRER NATIN………AYSUS BAKA PAGDATING NG PANAHON WALA NG MANIWALA SA INYO

  • Pitbulldog

    Madame Pineda, dapat pakainin mo na Lahar ang kalaban mong yan.  Tiyak sasabihin nyan dinaya sila ni P-noy ng GMA camp.  Dati mo nang pinalamon ng tubo yan, ngayon dapat lahar naman na may kasamang bato.

  • Cal_Reznick

    I don’t know anything about the Pineda’s other than there is a famous Allan (Black Eyed Peas) and Arnel (Journey).

    But the President forging this battle against them seems to be falling in line with his political battle against the former President. The fight against corruption is appearing more and more to be the fight against the former President because there are apparently a lot of corruption still occurring in the government and even in the Administration that are being neglected and over-looked.

  • wakats

    The betting odds at the casino español is 10 to 6 in favor of pineda with her huge jueteng war chest while Fr. Panlilio has an army of loyal followers armed only with rosarios.

    The pampanga gobernatorial race is viewed as the battle royale between PNoy and gma.

    Place your bets now… 

  • http://www.facebook.com/simoun.magaalahas.10 Simoun Magaalahas

    Sana manalo si Among Ed kasi sa totoo lang maganda ang proyekto nya kaya lang naging sagabal noon yung pagharang ni pandak sa project wala kasi syang kikitain sa quarrying kapag si panlilio naka upo. 

  • Jhhayme

    Ala na genuine opposition, can you imagine NP at LP magkakampi na. Politika talaga..Nagkakasundo hindi para sa bayan …para mga pangsariling interes

  • nel

    As a Pineda myself I will support manong ED. Jueteng is alive in Pampanga just ask my Dad and Mom. 

  • andre_iboy920

    nice… at least may alternative choice ang Pampanga di ka tulad halos ng buong kapuloan na rinasa kamaay ng curropt at curropt at curropt na makasariling political dynasty…. give pampanga a fighting chance na may isang tao na di sumuko ipaglaban ang tunay na serbisyo.

  • http://pulse.yahoo.com/_WYX4ZTAV4BUGW2RIMT45CPYBGA Pio Gante

    pikat

  • nel

    Murit ka talaga nung iboto me I Pineda. Jueteng mu ing kayang balung gawan. 

    • hatecorrupt

      he likes corrupt politicians. lol, lol, lol…

    • JK1000

      Ka pelido mo siya , Murit means crazy ?  yung iba hindi ko na alam. lol

  • http://profile.yahoo.com/573GKVTQMBD62PQ6XOEPMI7LXA Yugi

    I will never vote any of PNoy ally. Priest? No way.

    • hatecorrupt

      So…

    • JK1000

      Marcos loyalist ? hahaha

  • yesyesyo

    Down with the gambling politics!

  • JK1000

    Kapag si Among Ed Panlilio ang nanalo, patay ang mga quary sa kanilang kupit sa pagbayad ng buwis sa Pampanga. Nung naloklok si Panlilio sa Capitolyo ng Pampanga, ang kinita sa quary nina Lito Lapid at Mark Lapid ay kakaramput lang…Pero nung si Among Ed ang nasa puwesto sa dalawang taon pa lang niya sa puwesto halos higit ang kita kumpara sa dalawang Lapid.Ibig sabihin ay walang “kupit” sa tax ang kay Panlillio, lahat ay nakikita ng probinsiyya nila ang pera.

    • pinakatagotago

      Panlilio is a type of leader who loves to project himself in media as good and working governor when in fact he has not accomplished anything significant for the welfare of the Kapampangan and for the development of the province for almost a year in office except the increase in quarry collection. - Pampanga Mayors League

      • http://profile.yahoo.com/FCS2NDCMQSFUTAUH5DUWMQ2H2M Ringo

         Owsssss, ikaw proud ka na tawagin ang province nyo na GAMBLING CAPITAL PROVINCE OF THE PHILIPPINES dahil sa JUETENG, na ang mga tao ay umaasa sa pagtaya sa JUETENG, na hindi sila puedeng hulihin ng mga pulis dahil matatanggal sila sa puwesto kapag ginalaw nila ang JUETENG, ituloy mo lang ang ganyang katwiran mo at darating ang isang araw na tumataya ka na rin sa JUETENG.

      • pinakatagotago

        hindi ako ang may tag uri nun. yaong hindi mga taga dun at mahilig sa pamumulitika ni panot ang mahilig pumukol ng taguring iyon. usaping pulitika lang lahat ng ito. sa gawing local governance at issue ng pagiging effective, dun tayo dapat gumawi kseh yan ang tunay na kelangan ng mga tao hindi lang sa pampanga kundi ng buong bansa. 

      • aramco92

        iha sbihin mo s akin kung sino ang mayor sa pampang na hindi corrupt? lhat ng politician s pampanga corrupt simple lng,bakit gagastos ang isang mayor sa election ng almost 10 to 20 million pesos depende sa nasasakupan niya eh kung ang sweldo lng namn g mayor eh di pa aabot sa 100 thou isang buwan, sa 3yrs term niya kung 100 thou ang sweldo niya eh almost 4 million lng ito eh gagastos sila ng 10 to 20 sa tingin mo saan nila babawiin yng ginstos nila sa election

      • mekeni62

        Ringo isinilang ako andiyan na ang jueteng. Nagkapamilya na ako andiyan pa rin. Hindi lang sa Pampanga may jueteng. Kalat na sa Pilipinas iyan. kanser na iyan na hindi masupil-supil dahil niyayakap iyan ng bawat administrasyon na pumapasok pati na rin ang administrayong ito. Bakit hindi maipahinto? kasi nakikinabang ang mga hinayupak. Pulitiko,senador,congressman,presidente pati mga pari. Binigyan na nga pagkakataon si Among Ed nang mailuklok siya as governor nuon. Nahinto ba ang jueteng? I did not vote for Pineda because of her involvement in jueteng pero nanalo. pero kung ikukumpara ang progress ng Pampanga sa ngayon at nung pamamalakad ni Among Ed eh nungkang mas maayos.Have you been in Pampanga lately? Tawagin mo nang Gambling Capital of the Philippines pero hindi maikakaila na Pampanga is still one of the most progressive provinces of this country.

      • DennisApolinario

        Iha, maging makatotohanan ka naman. Hindi ba kaya galit ang mga mayors ke Among Ed dahil tinigil ang pamimigay ng share sa mga mayor mula sa quarrying? At pakisagot nga kung ilang mayor sa Pampanga ang panig kay GMA? Matakot naman kayo sa Diyos at magsabi kayo ng totoo. Di ba nung nakaraang Pasko, binigyan ni Nanay ng P40T extra bonus ang lahat ng empleyado ng kapitolyo? Saan nanggaling ang pondo para dito? Iha, masamang magsinungaling. Galit lang naman kayo ke Among Ed dahil naputol ang mga grasyang tinatanggap nyo, di ba?

      • pinakatagotago

        dennis, ang pagiging makatotohanan ay hindi ang katotohanang hawak mo. hindi ako ang mayor kaya’t di ko alam kung pano mangatuwiran sa official statement na pinakawalan nila. bagkus, may katotohanan silang alam na hindi tugma sa katotohanang pinipilit mo dahil ang katotohanang sinasabi mo ay hindi ang kalakaran sa pamumuno ni among ed kundi ang nilalakong politikal na kampanya na hindi naman anib sa kung ano ang nangyayari talaga sa pamamalakad ni among ed sa kapitolyo ng pampanga. 

        di ko alam ang mga pinag sasabi mong grasya. kung tunay ngang may alam ka o nag sususpetcha-suspetchahan ka lamang eh ariin mo na lang yang isang suspetcha dahil kung tutuusin, wala kang hawak ng kung ano man para patotohanan yang suspetcha mo.

        salamat, among dennis.

      • Jamm3r

        hindi pala ikaw ang mayor, wala ka rin palang alam sa pampangga, bakit nag cut and paste ka ng comments ng iba? di ba kapag nag-cut and paste ka sumasang ayon ka sa tinurang nila? so ano pala ang personal mong nalalaman tunkol sa pulitika ng pamgpangga? kung wala ariin mo na lang din ang mga opinion mo dahil gaya ng sabi mo suspetsa din lang lalabas ang mga sasabihin mo. :)

      • pinakatagotago

        Jamm3r, hindi ko inari ang opinion ng PML. at nung inilagay ko iyan jan, hindi ako nagpahayag ng opinion ko kung sang ayon ako o salungat. pero kung may opinyong  lamang dito tungkol sa kung papano pamunuan ang pampanga iyon ay ang opinyon ng mga tao at namumuno doon na may katuturan kay sa kung anong saloobin meron ka.

      • gardo_versoza

         naniniwala ka ba na walang nagawang maganda si Ed sa pampanga? sa pagpost mo ng statement ng PML, iisa lang ang ibig mong palabasin, sinasang ayunan mo sila. tama ba? tinanong mo ba ang sarili mo kung may katotohanan kasama yung statement nila? kung hindi naman, itigil mo pagiging ipokpokrita mo at  bawiin mo yun sinabi mong makabayan ka at nakakasuka ka..

      • pinakatagotago

        ikaw ba si panot? at didiktahan mo ako sa kung ano ang hindi ang pwedeng kong sabihin ang sang ayunan? hindi ako naniniwala sa sinasabi mo at hindi ako naniniwala sa paninindigan mo dahil huwad ang uri ng daang matuwid meron ka. kung nasusuka ka sa akin, wala akong paki alam. hindi mo saklaw ang pananaw ko. sampid ka lang sa usapin ng mga taga pampanga. 

        outsider ka, at mali ka pa on many counts.

        para di na humaba ito, dahil hindi naman kita binubuyong paniwalaan ako, hayaan na lang ang mga taga pampanga magdesisyon kung sino ang gusto nila.

      • gardo_versoza

        salamat at inamin mo din..

      • maypakialamtayo

        ngayon:
        cabalen: gob.(pineda) hihingi po sana ako ng tulong dahil may sakit ang anak ko.
        gob pineda: ganon ba? sige dalhin mo JBL(general hospital) at tatawag ako dun.
        cabalen: salamat po.noon:cabalen: gob.(among ed) hihingi po sana ako ng tulong dahil may sakit ang anak ko.gob among ed: ganon ba? o sya sige ipagdadasal ko.cabalen: gob, buhay pa po.

      • gardo_versoza

        gets ko na ang joke na to..hindi pwedeng ipagdasal ang maysakit..teka lahat ba naman ng cabalen natutulungan ni pineda? baka wala ng kitain ang hospital nyan haha..

      • DennisApolinario

        Ah, tulad ni Mike Arroyo na kapag naaakusahan ay sasabihing, “So sue me”?

      • gardo_versoza

        so quote pala yang sinabi mo galing PML??..alam mo naman siguro na most of the mayors sa pampanga ay against Among Ed due to his stance against jueteng..akala ko ba against corruption ka?? asan na pagiging makabayan mo?

      • pinakatagotago

        wala akong reaksyon sa quote na yan. pero maling ihambing mo ang paninindigan ko laban sa kurapsyon sa iyong pag iisip na ayaw ng mga mayors dun  kay among ed dahil mas gusto nila ang kurapsyon at gusto nila ng jueteng. yan ba ang ibig mong sabihin? katangahan yan. ikaw ang nagbuo ng formula na iyan. hindi iya ang dahilan kung bakit ayaw nila sa panunungkulan nito. hindi mo ba alam ang sentimyento nila sa style ng leadership nya? diktador sya. magbasa ka na sa dyaryo i di kaya’y pumunta ka sa kapitolyo o tanungin mo ang ordinaryong kapampangan sa nararamdaman nila. 

        kung mali ang mga mayors, patutunayan iyan ng mga tao mismo. 

        pero hindi sa dahilan ng kung anong meron kang pinapasok dyan sa perceptive na kokote mo. 

      • gardo_versoza

         wala kang reaksyon sa quote na yun e anong point ang gusto mong palabasin nung ipinost mo??
        wag mong panindigan ang katangahan mo at nakakahiya.
        bakit di mo maamin na jueteng lang ang rason ng hindi pag sang ayon ng mga taga pampanga kay Ed. diktador ba kamo? yun ang pananaw ng mga taong against sa kanya. masaya ang pampanga sa tinatamasa nilang “benipisyo” sa kasalukuyang gobernor. idagdag pa jan ang suportang nakukuha nila nun nakaupo si arroyo. ngayon meron gustong umagaw sa pwesto at planong itama ang baluktot na sistema at pandaraya, kung ano anong paninira ang lumalabas ngayon sa inyo.
        ang sabi mo sa isang reply mo saken, “makabayan ka at galit ka sa korapsyon”..mukhang sablay ang definition ng korapsyon sayo kung sa bayan mo mismo ay talamak ito..

      • mekeni62

        kita sa quarry ang pinag-awayan hindi jueteng.

      • pinakatagotago

        ah so ang haka-haka mo ang tama? at ang mga taga pampanga ang mali? na ang mga taga pampanga ay baluktot at ikaw ay tuwid? yan ba ang gusto mong sabihin? kung hindi ba naman may monopolyo sa tuwid na daan dito at yun ay ang daan mo lang? tawanan na lang natin ang mindset meron ka. 

      • gardo_versoza

        teka ano ng nangyari sa pagiging anti corruption mo? wala bang korupsyon nagaganap sa kasalukuyang govt ng pampanga? at wala akong sinabing tama o tuwid ang pananaw ko..ikaw ang nagclaim na makabayan ka at galit ka sa corruption..kung talagang tapat ka sa bayan mo, itigil mo pagiging ipokrita mo.

      • pinakatagotago

        di ko alam kung sa kasalukuyang pamumuno ni pineda ay may kurapsyon o wala. pero ang alam ko lang na sa panunungkulan ni panot eh tuloy pa rin ang di maipaliwanag na paglaho ng kakapiranggot na pundo na pamahalaan. palpak si pangulo sa pag sawata sa kurapsyon. kung ang pagiging “hypocrite” ay ang hindi pagpapaniwala sa kakayanan ni panot, i think katangahang maitatawag ang pagiging sold out sa isang bagay na hindi naman gaanong naintindihan. 

      • gardo_versoza

        tingnan mo nga naman kung anong galit ang iyong nararamdaman sa kasalukuyang administrasyon.. nagagawa mong magkumento at tuligsain ang kurapsyong nangyayari sa buong bansa gayong sa bayan mo mismo ayaw mong magkumento..ayaw kong isipin na may pinapanigan ka dahil ang palabas mo dito ay “makabayan” ka..hindi kaya natatakot kang magsalita laban sa mga nakapwesto jan sa pampanga?
        ang pagiging hypocrite ay ang pag tuligsa sa kakayanan ng isang tao/grupo na manguna sa bansa, habang ibinibida sa sarili na siyay “makabayan” gayong wala namang nagagawa para sa bayan at nagtatanga-tangahan pa sa nangyayari sa paligid niya.

      • pinakatagotago

        magsalita ka na lang para sa sarili mo gardo dahil hindi mo alam kung ano ang ambag ko sa bayan. di kita kilala at lalong di mo ako kilala para tanungin kong anong naiambag ko sa bayan at ang aking pagiging ‘ipokrito’ dahil sa tahasan kong tinutuligsa ang mababaw mong take sa pagiging makabayan. ikaw din ipokrito, dahil sa kabila ng iyong malaking bunganga, wala ka din marahil substantial ang ambag sa bayan maliban sa yun nga, ang malaki mong bunganga. kung marahil ako’y nagtatanga-tangahan, di makakailang tanga ka sa kung anong meron sa paligid mo. hidni matatapos itong usapin natin dahil you have this tendency na ipalunok sa akin ang pananaw mo which i will never agree with. we both have this lengthy exchange that only seem to fortify our own individual stand. wag mo na kseh ipilit na paniwalaan ko ang pinaniniwalaan mo. solohin mo yan, kung tutuusin, marami kang kaalyado dito. marami kayong yellowtard dito. ako wala akong kakampi. pero yun ang paniniwala ko at wala kang magagawa dun. sige na, magtrabaho ka na lang at wag mong sayangin ang oras na binabayaran sa yo.

      • maypakialamtayo

        ngayon:
        cabalen: gob.(pineda) hihingi po sana ako ng tulong dahil may sakit ang anak ko.
        gob pineda: ganon ba? sige dalhin mo JBL(general hospital) at tatawag ako dun.
        cabalen: salamat po.noon:cabalen: gob.(among ed) hihingi po sana ako ng tulong dahil may sakit ang anak ko.gob among ed: ganon ba? o sya sige ipagdadasal ko.cabalen: gob, buhay pa po.

      • aramco92

        kung matinong gobernador si pineda bakit di niya mapigilan ang jueteng ng asawa niya sa pampanga khit saang lugar sa pampanga ka tumingin may jueteng,at nsaan na yng promise ni pineda noon na magpapaga siya ng hospital para sa kapampangan at ito ay libre at school na sinasabi niya na ipagagawa niya na libre din daw lhat yon ay drawing lng 

      • DennisApolinario

        Makasingit na nga. Alam mo bang si Nanay, Lunes lang kung mag-report sa kapitolyo? Paano sya makakapagserbisyo sa probinsya kung isang araw lang sa isang linggo sya nagrereport sa trabaho? Yan ba ang sinasabi mong dapat ihalal na gobernador ng Pampanga? Anong ginagawa nya sa apat na araw na wala sya sa kapitolyo? Ibig mo bang sabihin yung kinikita nya sa jueteng ipinamumudmod nya sa mga tao? Saka wag mong lahatin na lahat ng kapampangan ayon sa pamamalakad sa Pampanga. Maraming bumoto kay Among Ed kaya lang nadale ng dagdag-bawas, lalo na sa Mabalacat na pinaghaharian ng GMA ally na si Boking Morales. Dun nangyari yung dagdag-bawas nung nakaraang eleksyon. Hindi mo alam?

      • aramco92

        kya natalo si panlilio noong 2010 kc hawak pa ng arroyo ang mga mayors sa pampanga eh ngayon diba marami na bumalimbing at kumapi kay pnoy,kc wla ng power si arroyo ganyan ang politics sa pinas kung sino yng nkaupo yn ang sasamahan nila kaya si pineda delikado na matlo siya ngayon kc karamihan ng congressman sa pampanga lumipat na ng liberal party 

  • Crysis_III

    Pwede bang makitaya ng Jueteng dyan sa Pampanga? Kasi sa pagkakaalam ko ang sarap ng buhay ng financier jan. 

    • maypakialamtayo

      taga saan kaba? lumabas ka lang sa bahay mo makakahabol kapa sa tayaan para sa huling bola. hindi ka naman siguro bulag, hindi ka bingi, o kaya magtanong ka sa palengke sa lugar nyo kung anong numero ang lumabas kanina nasaan kaman ngayon. 

  • http://profile.yahoo.com/FCS2NDCMQSFUTAUH5DUWMQ2H2M Ringo

    Siguro kung ang mga mas nakakaraming kapampamngan ay mag iisip ng maayos para sa isang maayos na adhikain, naniniwala akong magiging maayos at maibabalik ang pagkakakilala sa province na ito. Sa mga kapampangan tanungin nyo po ang sarili nyo bakit po laganap sa inyong lugar ang JUETENG, sinong nagmamaniobra sa sugal na ito, ito po b ang tamang daan? hinuhuli po ba sila? tama po bang magyabang ang mga capitalista sa jueteng na asawa ng BOSS nila ang nakapwesto sa province? kayo na po ang humusga nasaan na po b ngayon ang Pampanga? Dito po sa BACOLOD marami po rito na ang pagkakakilala ngayon sa pampanga ay GAMBLING PROVINCE of the PHILIPPINES.

    • maypakialamtayo

      wag mong sabihing walang jueteng dyan, panahon pa ng kastila kahit saang lupalop ng pilipinas may jueteng na, bakit mayroon tayong pagcor, sana alisin na lahat ng sugal at itanong mo sa pangulo kung bakit ayaw nyang sundin ang sinasabi ni bishop oscar cruz na mag-utos lang siya(pnoy) na wala ng jueteng ay siguradong mawawala, ang lumabag na opisyal kasuhan, ang lumabag na pulis kasuhan, ang siste hindi nya priority ewan ko ba sa inyo bakit galit na galit kayo sa jueteng edi wag kayong tumaya, hingi na lang kayo ng balato.

  • http://profile.yahoo.com/FCS2NDCMQSFUTAUH5DUWMQ2H2M Ringo

     Sabagay ang isang pinakamagandang nagawa ng mga leader ng nakaupo ngayon ay ng mabigyan ang libo libong kapampangan ng trabaho sa pamamagitan ng pagpapataya ng JUETENG o KUBRADOR ng JUETENG.

  • http://www.facebook.com/people/Reyner-Jacobi-Manimbo-Catacutan/1676687583 Reyner Jacobi Manimbo Catacuta

    KAY GOVERNOR PINEDA PA RIN… NAGING GOVERNOR FOR 3 YEARS SI PANLILIO, NAPAHINTO BA JUETENG SA PAMPANGA? PRESIDENTE NA SI PNOY, NATIGIL BA ANG JUETENG SA BUONG PILIPINAS?….OK NAMAN ANG PERFORMANCE NI GOV. PINEDA, MALAKI ANG QUARRY COLLECTIONS…AT  MARAMING NATUTULUNGANG MAYSAKIT AT MGA ESTUDYANTE….MABILIS AT LAGING HANDA SI GOV. PINEDA  LALU NA IN TIMES OF CALAMITY…

  • menpakialamero

    gusto kasi ng inayupak na pinoy na iyan masolo ang jueteng diyan. tayong mga kapampangan huwag na nating masaklaw ng tarantadong presedente ang pampanga. this abnormal spoil brat easily becomes a dictator worse than marcos. kontrollado na lahat yan gusto pampanga pa. ipaglaban ang mga pineda ilampaso si panlilio, pitikin si aquino. yan kaso naman kay GMA, walang makukuhang hustisya ang mga arroyo sa ilalim ng vengatibong aso. mas dupang at salabusab ang mga sa PCSO ngayon. kampi kay pinoy absulweto. may panahon din kayo.

    • aramco92

      hhahha mukhang arroyo ka brad yng iniidolo mo binansagan ng newsweek magazine THE MOST CORRUPT PRESIDENT OF THE PHILIPPINES yan ba gusto mo ubusin yng kban ng bayan,yan ba ang itinuturo mo sa mga anak mo ang kampihan ang magnanakaw

  • daniboy2012

    pampanga is a jueteng lords paradise……kapampangans are sugarol and rebels.

    • maypakialamtayo

      nagakakamali ka brod, buong pilipinas yan, kung gusto lang ni pnoy na wala ng jueteng edi mag-utos sya na alisin ang jueteng, kaya lang may kinatatakutang nakakatanda yan, sige kung nasaan ka man, kahit anong probinsya pumunta ka sa palengke may kubrador ng jueteng.
      tama ka dyan, si ninoy aquino na kapampangan alam ko dating rebelde kay marcos yan.

  • http://pulse.yahoo.com/_5DQSBVRPSEOJQI4FSNFUTIA4AY Bok Sibol

    Panlilio na batik-batik na parang dalmatian, anong nagawa mo noong gobernor k? Nasasabing pari nga, wala nman ka-charity2 sa katawan. Mga indigent at may sakit na lumalapit sa knya noon, sagot nya ipagdadasal n lang daw. Kung maka-project, wagas. Pro d nman ugaling pari. Mabuti p magpa-belo k nlng para mawala mga batik2 mo sa katawan

    • RHumabon

      Ex. Gov. Ed Panlilio of Pampanga. In just three years in office (2007-2010), he collected over P500Million from lahar quarry fees (he filed plunder charges against his two predecessors for P500Million in lahar revenues missing from the provincial treasury. By a stroke of a pen however, Ombudsman Merceditas Gutierrez before leaving office, summarily dismissed the half a billion peso plunder case. Ombudsman Conchita Carpio-Morales ought to review the matter.) He shared revenues with municipalities. He is credited with the construction of roads, remodeled, furnished & equipped hospital and clinics. He also built schools. His exceptional feat as a ‘construction manager’ is building 4-classroom schools on a standard 3-classroom budget. “Among Ed”, received several awards for being an Effective Chief Executive. This includes PDI’s “2007 Filipino of the Year”. BTW, his provincial capitol’s online newsletter was a window to his open and transparent governance. It highlighted the goings on in Pampanga, complete with charts, graphs, facts & figures and color photos.

    • aramco92

      brad tanong ko sau kapampagan kba? bakit yng kasalukuyang gobernor ngayon may nagawa nsaan na yng panganko ni pineda na libreng ospital at school drawing lng lahat yon wla siyang ginawa

  • http://www.facebook.com/simoun.magaalahas.10 Simoun Magaalahas

    Si panlilio ay mabuting pari, hindi ako sangayon sa pagpasok nya sa pulitika pero dahil tayo ay bansang malaya desisyon nyang maglingkod sa bayan. Kung lalaban ng patas ang mga politiko sa Pampanga tinitiyak ko mananalo si Panlilio bilang Gobernador…

    • http://pulse.yahoo.com/_VPSXDLCQEZGZDJSX32G7PYHNCI Noel

       Ang tanong eh Pari pa ba siya o umalis na sa pagka-Pari ?

      • aramco92

        magbasa ka muna bgo ka mag comment,suspendido n cia sa pag ka pari at maalapit ng apruban yng pag alis niya sa pagiging pari

  • maypakialamtayo

    HINIHINTAY KONG IPAG-UTOS NI PNOY NA WALA NG JUETENG, bakit di niya masabisabi, araw-araw napapanood mo sa tv, kapirasong salita di niya magawa.kapag binanggit niya yun tiyak kahit sandali lang mawawala, ang dali nyo naman makalimot, di ba ipinagutos ni erap na wala munang jueteng ng may kumanta, di ba natigil sandali.

  • http://www.facebook.com/people/John-Brake/100001265783145 John Brake

    Another landslide win for Gov Nanay. kala ko nga unopposed na si Gov Pineda sa darating na election, then suddenly me ilalaban pla si Penoy….

  • daniboy2012

    kapampangan love gambling with passion…..jueteng is not that bad its a test of ones integrity…but I am ashame why did my kabaryos voted a cheater. Its a no no…ot eko misip masalese makarine kayu. 

  • http://profile.yahoo.com/WPGEKAZ27AKKC3HRQXYUMSZWZQ Dr!vEr

    Exactly!

  • http://profile.yahoo.com/WPGEKAZ27AKKC3HRQXYUMSZWZQ Dr!vEr

    kapampangan kayu pin po. makarine ko pu.

  • http://profile.yahoo.com/WEBQQWQDFI3HXAMQFTUHVVUHNU ame mojica

    Dapat mag isip isip ang mga kapampangan. Dapat sa matuwid na daan hindi doon sa liko liko na maraming nakawan at sugalan. 

  • Andoy51

    Bakit naman pinapayagan ng mga kampampangan na patuloy na maghari ang pamilya ng jueteng lord na sina Bong at Lilia Pineda bilang punong panlalawigan?

    Lalong naging talamak ang jueteng sa Pampanga mula ng maging gobernador si Lilia Pineda na matalik na kaibigan at kumare ni Gloria Macapagal Arroyo.

    Anak ng jueteng naman kayo, eh! 

    • maypakialamtayo

      hoy! andoy lumabas ka sa bahay mo kahit saan ka man naroroon ngayon, may kubrador ng jueteng, kahit kapampangan ako di ako tumataya ng jueteng nasa tao lang yan.

      • Andoy51

        Kaya nga nagkalat ang kubrador ng jueteng eh dahil si entrenched gambling operation ni Bong and Lilia Pineda. Para mo namang sinabi na okay lang ang jueteng dahil talamak at kalat sa buong bansa.

        Kung uupakan ng gobyerno ang sindikato ni Bong Pineda at iba pang jueteng lords, tingnan natin kundi mabawasan hanggang tuluyang mawala yang salot na sugal na yan.

  • http://profile.yahoo.com/KFFYZB6JUOPOZAH66BHUGT5XFU rodrigo

    Kaya ang mga Pineda nagsipasukan na sa Pulitika dahil sa dami na ng humihingi ng lagay para sa Jueteng, biruin mo Senator, Congressman, Mayor, General at iba pa binibigyan ang mga yan para lang manahimik tungkol sa issue ng jueteng. E nung pag upo nga ni Among Ed biglang lumaki ang pondo ng kapitolyo kaya ganun na lang ang paghahangad nila na makuha kay among ang pagka gobernador 

To subscribe to the Philippine Daily Inquirer newspaper in the Philippines, call +63 2 896-6000 for Metro Manila and Metro Cebu or email your subscription request here.

Factual errors? Contact the Philippine Daily Inquirer's day desk. Believe this article violates journalistic ethics? Contact the Inquirer's Reader's Advocate. Or write The Readers' Advocate:

c/o Philippine Daily Inquirer Chino Roces Avenue corner Yague and Mascardo Streets, Makati City,Metro Manila, Philippines Or fax nos. +63 2 8974793 to 94


editors' picks

advertisement

popular

advertisement

videos